Aikuisten kurssit

Vesiliikunta ja -kuntoilu

Vedessä liikkuminen on terveellistä ja niveliä huoltavaa liikuntaa. Hydrostaattinen paine yhdistettynä vedenvastukseen antaa hellää, mutta tarvittaessa myös raskasta vastusta vedessä liikkujille. Vesiliikuntaa voi suositella turvallisesti lähes jokaiselle - iästä ja kunnosta riippumatta.

Tule mukaan nauttimaan vedessä liikkumisesta. Vesijumppa, vesijuoksu ja hydrobic ovat tehokkaita tunteja jotka sopivat kaikille.

Vesijumppa

Vesijumppa on turvallinen tapa harrastaa liikuntaa ja sopii kaikille. Se on tehokasta ja virkistävää liikuntaa vedessä tasaisella sykkeellä. 

Hydrobic

Hydrobicissa tempo on vesijumppaa kovempi ja tunnilla edetään vaihtelevalla, osittain korkeallakin sykkeellä.

Powerhydrobic

Powerhydrobic on sisarustaan Hydrobicia aavistuksen tehokkaampi ja sykettä nostattavampi tunti, jossa taatusti kunto kohenee.

Vesijuoksu

Vesijuoksu on tehokasta ja virkistävää liikuntaa vedessä. Tunnilla vesijuostaan, mutta keskitytään myös vesijuoksutekniikkaan.

Aikuisten tekniikkakurssit

Aikuisille tarkoitetuilla uinnin tekniikkakursseilla opetellaan eri uintilajien tekniikoiden perusteita ja hiotaan uintitekniikkaa yhä sujuvammaksi. Lisäksi kursseilla harjoitellaan eri uintilajien käännöksiä ja startteja. Voit valita kurssivalikoimastamme pidemmän kurssin, jonka aikana harjoitellaan kaikkia uintityylejä, tai lyhyemmän lajitekniikkakurssin, joka aikana keskitytään vain yhteen uintityyliin. Valitse itsellesi sopiva kurssitaso.

Uinnin tekniikkakurssi 1

Tavoitteena on oppia selkä-, rinta- vapaa- ja perhosuinnin perusteet. Tekniikoiden opettelu aloitetaan perusasioista, kuten oikeasta uintiasennosta.

Uinnin tekniikkakurssi 2

Tavoitteena on selkä-, vapaa-, rinta- ja perhosuinnin tekniikoiden syventäminen sekä niihin liittyvien käännösten ja starttien opettelu.

Vapaauinnin tekniikkakurssi 1

Kurssin aikana opetellaan vapaauinnin tekniikkaa aloittaen perusteista kuten uintiasennosta ja oikeasta hengitystekniikasta. 

Vapaauinnin tekniikkakurssi 2

Kurssilla hiotaan vapaauinnin tekniikkaa ja harjoitellaan käännöstä.

Triathlontekniikkakurssi

Kurssilla harjoitellaan uintitekniikkaa triathlonharjoittelun näkökulmasta.

Rintauinnin tekniikkakurssi

Kurssin aikana opetellaan rintauinnin tekniikkaa aloittaen perusteista kuten uintiasennosta ja oikeasta hengitystekniikasta.

Aikuisten uimakoulut

Uimataito on jokaiselle tärkeä kansalaistaito, sekä hyvä ja tehokas kuntoilumuoto. Siten uinnin opettelu kannattaa, eikä missään iässä ole liian myöhäistä. Aikuisten uimakouluissa opetellaan uinnin perustaitoja ja hankitaan varmuutta vedessä oloon. Aikuisten uimakouluun voi osallistua täytettyään 15 vuotta. Tapiolan ja Keski-Espoon uimahalleissa Aikuisten uimakoulu 1 -kurssi järjestetään monitoimialtaassa, jossa veden lämpötila on 30-33 celciusastetta, ja Espoonlahden uimahallissa opetusaltaassa, jossa altaan vesi on 27-29 celciusastetta. Uimakoulu 2- ja 3-kurssien myötä uidaan yhä enemmän isossa altaassa, kunnioittaen ryhmäläisten osaamista ja uskallusta.

Aikuisten uimakoulu 1

Tavoitteena on veden pelon voittaminen, sekä uinnin alkeistaitojen oppiminen. Näitä taitoja ovat kellunta, liuku, sukellus sekä 5 metrin uimataito. Kurssilla edetään rauhallisesti ja osallistujien omassa tahdissa. 

Aikuisten uimakoulu 2

Tavoitteena kurssilla on saavuttaa n. 15 metrin uimataito vatsallaan ja selällään syvässä altaassa muiden perustaitojen lisäksi sekä lisätä vedessäolovarmuutta.

Aikuisten uimakoulu 3

Kurssin tavoitteena on saavuttaa 25 metrin uimataito vatsallaan ja selällään syvässä altaassa niin, että osallistuja voi käydä itsekseenkin uimahallissa turvallisesti ja mukavasti. 

Harrasta uintia

Aikuisen uintiharrastus voi jatkua uintitekniikkakurssien jälkeenkin. Uintia voi harrastaa kuntouintiryhmässä tai Masters-ryhmässä. Kuntouintiryhmä on kerran viikossa kokoontuva ryhmä, jossa hiotaan uintitekniikoita ja käännöksiä sekä harjoitellaan matkauintia ja tehdään erilaisia harjoituksia. Treenin aikana uintimatkaa kertyy noin 1000 – 2000 m. Mastersit treenaavat jokaisena arki-iltana ja harjoituksiin voi osallistua 1-5 iltana viikossa riippuen omasta kiinnostuksesta. 

Kuntouintiryhmä

 Ryhmä sopii sinulle, jos tavoitteesi on uintiharrastuksen ylläpitäminen sekä oman kunnon kehittäminen.